اجرای فضای داخلی ادارات و باید ها و نبایدهای آن

اجرای فضای داخلی ادارات و باید ها و نبایدهای آن

اجرای فضای داخلی ادارات و باید ها و نبایدهای آن

اجرای فضای داخلی ادارات و باید ها و نبایدهای آن

اجرای فضای داخلی ادارات

فضای داخلی ادارات و سبک معماری

یکی از مهم ترین عامل  در طراحی داخلی شرکت، سبک معماری بنا می باشد که در طراحی داخلی ادارات تاثیر زیادی دارد بنابراین باید قسمت های مختلف  با طراحی داخلی آن هماهنگی داشته باشد.

 

توجه به خواسته های کارفرما

طراح باید با توجه به خواسته ها و سلایق کارفرما و با توجه به استاندارد ها پروژه ی طراحی داخلی ساختمان اداری را پیش ببرد.

 

طراحی داخلی با توجه به نیازهای کارمندان

همانطور که می دانید، هر اداره دارای کارمندانی با رده های شغلی و وظایف متفاوتی می باشد. و هرکدام از این کارمندان دارای نیازهای فضایی (مانند اتاق های مجزا) می باشند .تا بتوانند به وظایف خود راحت تر رسیدگی کنند. برای ایجاد حریم خصوصی در ادارات یکی از کارامد ترین راهکارها ایجاد دیوارهای جدا کننده (به اصطلاح پارتیشن) می باشد. همچنین بهتر است .در طراحی داخلی لابی ساختمان اداری برای هر کارمند قفسه ای برای نگهداری از وسایل شخصی در نظر گرفت. تا نظم در محیط اداره برقرار شود.

 

ایجاد فضای استراحت کارمندان

شرکت طراحی داخلی ساختمان اداری می تواند با استفاده از ایده های نوین، فضایی مناسب برای استراحت کارکنان ایجاد کند. فضای استراحت کارکنان در اداره یکی از پرکاربرد ترین فضاهای ادارات است .که متاسفانه در ادارات کشور ما این فضا وجود ندارد.

اجرای فضای داخلی ادارات

توجه به رنگ بندی و سبک مبلمان فضای داخلی ادارات

استفاده از مبلمان فلزی و چرمی با رنگ های خنثی در رسمیت بخشیدن به محیط تاثیر زیادی دارد. همچنین قابلیت نظافت، مقاومت و عمر مبلمان نیز در فضاهای اداری اهمیت زیادی دارد. زیرا به علت رفت و آمد های مکرر امکان خراب شدن مبلمان اداری بسیار زیاد است .و دیزاینر باید برای خرید مبلمان با کیفیت کارفرما را قانع کند. علاوه بر رنگبندی و شکل ظاهری، مبلمان اداری باید دارای طراحی استاندارد و ارگونومیک باشد. تا در طول روز موجب ایجاد خستگی در کارکنان نشود.

 

تاثیر رنگ ها در فضای داخلی ادارات

یک از مهمترین دغدغه های مدیران ادارات، عدم روحیه ی بالای کارمندان است. شرکت های طراحی داخلی اداری می توانند برای ایجاد نشاط در فضای داخلی، از رنگ های ملایم و پر انرژی و الهام دهنده ها استفاده کنند.

 

یکپارچگی در دکوراسیون اداری در فضای داخلی ادارات

منظور از یکپارچگی وجود هماهنگی میان اجزای فضای اداری در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان اداری مدرن است. نحوه ی چیدمان عناصر، جنس عناصر، استفاده از رنگ‌ها و نورپردازی از جمله مواردی است که می‌تواند به حفظ این یکپارچگی در محیط ادارت کمک کند. منظور از هماهنگی، مشابه بودن اجزاء نیست. مثلا استفاده از یک رنگ مشخص در تمام محیط دفتر کار و یا شکل نورپردازی تکراری، منجر به داشتن دکوراسیون اداری کاربردی و شیک نخواهد شد. گاهی رنگ‌ها در عین تضاد، مکمل‌های خوبی برای یکدیگر هستند؛ و طراح دکوراسیون اداری را به هدفش از طراحی نزدیک می‌کنند.

تاثیر فعالیت اداره در طراحی دکوراسیون اداری

یکی از مهم ترین و موثر ترین موضوعات در طراحی داخلی کلاسیک اداری، نظر گرفتن نوع شرکت یا اداره است. مثلا طراحی داخلی مطب پزشکان باید دارای هارمونی رنگی متفاوتی با طراحی داخلی دفتر معاملات املاک یا یک باشگاه ورزشی باشد.

 

برنامه ریزی طبق بودجه ی کارفرما

در نهایت بررسی بودجه مدنظر کارفرما می‌تواند تاثیر زیادی بر طراحی داخلی ساختمان اداری دارد و در حقیقت مهم ترین بخش در طراحی و شروع پروژه می باشد.

 

بروزرسانی : 26 دی 1401

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید